Optimizarea ratei de conversie pentru magazinele online
Adaugat de Constantin Gheorghe on 29 March 2017 02:05 PM |
|
In ultimii ani comertul online a inregistrat o dezvoltare incredibil de mare. In fiecare zi , tot mai multi oameni isi lanseaza afacerea in mediul online. Asta inseamna ca proprietarii de magazine online sunt tot mai interesati de dezvoltarea, atragerea de cat mai multi vizitatori pe site si de optimizarea ratei de conversie. Ce este rata de conversie?
Rata de conversie reprezinta numarul vizitatorilor care intra pe site si convertesc, prin efectuarea unor actiuni stabilite pe site. Aceste actiuni pot fi inscrierea la newsletter, vizitarea paginii de Contact, descarcarea unui document sau plasarea unei comenzi. Rata de conversie este importanta deoarece cu ajutorul ei poti sa calculezi profitabilitatea magazinul tau online, sa previzionezi volumul vanzarilor sau sa depistezi nereguli de functionare ale magazinului tau. Analizarea si optimizarea ratei de conversie in combinatie cu informatiile despre vizitatorii magazinului tau online pot influenta vanzarile afacerii tale.
Iata cateva motive importante ca orice detinator de magazin online sa urmareasca rata de conversie:
Unde gasesc rata de conversie?Indiferent de platforma de comert electronic puteti gasi aceasta valoare prin intermediul serviciului oferit de Google Analytics. Asta presupunand ca acest serviciu este deja configurat in magazinul tau online. Cum calculez rata de conversie?Rata de conversie reprezinta numarul de vizitatori care convertesc (efectueaza o comanda), de exemplu daca ai un magazin cu 1000 de vizitatori/saptamana, din care 20 cumpara, atunci inseamna ca rata ta de conversie este de 2%.
Ce este o rata de conversie buna pentru magazinul tau online?O medie a ratei de conversie, in Romania, este in jur de 1-2%, in functie de domeniul afacerii tale. Avem o rata de conversie mai mare in zona de fashion, cosmetice si o rata mai mica in zona de electro-it, dar asta nu inseamna ca nu poti avea o rata de conversie mai mare pentru un magazin de electrocasnice. Ce alti indicatori ar trebui luati in calcul cand optimizezi rata de conversie?Oricat de bine converteste magazinul tau online, ar trebui sa urmaresti si alti indicatori, destul de importanti, cum ar fi:
Cum optimizez rata de conversie?Cateva metode de optimizare pentru magazinele care sunt la inceput de drum Analizeaza descrierea produselorVerifica ca descrierea produselor din magazin tau online sa fie completa si pe intelesul tuturor vizitatorilor. Daca descrierea produsului nu este completa sau exacta, atunci vizitatorul nu stie daca acel produs se potriveste pentru el sau daca este ceea ce cauta. Adauga poze de calitate produselorConform studiilor, fotografiile produselor reprezinta un factor important, atunci cand cumparatorii fac o comanda online. Crearea de bannereAtrage atentia cumparatorilor prin crearea de bannere edificatoare pentru produsele pe care vrei sa le promovezi sau pentru promotiile in curs de desfasurare. Astfel de bannere le poti pozitiona pe pagina principala, in pagina de categorii sau chiar in pagina de produs. Integreaza Recenzii pentru produseFoarte multi cumparatori decid sa cumpere un produs dupa analizarea recenziilor scrise de catre alti cumparatori. Acestia urmaresc sa afle daca produsul livrat corespunde cu cel prezentat pe site sau daca cumparatorii au fost multumiti de produs. Pe baza informatiilor aflate, cumparatorii se decid daca sa comande sau nu acel produs. Castiga increderea clientilorFiecare site de comert online are nevoie de semnale de incredere. Fara ele, va puteti astepta ca rata de conversie cat si veniturile sa aiba valori scazute. Increderea este ceea ce permite unui client pentru a ajunge de la vizitator la cumparator. Un utilizator are nevoie de incredere intr-un site, pentru a efectua o comanda. Unul din cele mai importante semnale il reprezinta datele de contact si informatiile de identificare ale firmei care opereaza magazinul online, Cu cat datele sunt mai complete (numere de tefon, adresa firmei, cod fiscal, cont bancar) cu atat mai mult clientii au incredere in site. Alte semnale ar mai fi sigla VISA si MasterCard, in cazul in care este integrat un procesator de plati, diverse certificari si premii obtinute. Tema de designDesign-ul magazinelor este un factor important in decizia de cumparare. Navigarea usoara, modalitatile multiple de filtrare cat si layout-ul clar pot influenta pozitiv experienta vizitatorilor. In zilele noastre, jumatate din vizitatori folosesc dispozitivele mobile, asadar design-ul responsive este obligatoriu pentru orice magazin online care doreste o rata de conversie buna. Temele noastre de design sunt special gandite, de catre echipa noastra de design-eri, pe baza ultimelor tendinte in materie de experienta si navigare a utilizatorlui pentru a obtine o rata de conversie optima. Daca esti client ContentSpeed si doresti raspunsuri la intrebari specifice despre afacerea ta, noi am fi incantati sa primesti ajutor pentru magazinul tau online, de la specialistii din cadrul firmei noastre. Daca nu, va multumesc pentru lectura si va astept si cu alte articole pe blog-ul nostru. | |