Stiri
Optimizarea ratei de conversie pentru magazinele online
Adaugat de Constantin Gheorghe on 29 March 2017 02:05 PM

In ultimii ani comertul online a inregistrat o dezvoltare incredibil de mare. In fiecare zi , tot mai multi oameni isi lanseaza afacerea in mediul online. Asta inseamna ca proprietarii de magazine online sunt tot mai interesati de dezvoltarea, atragerea de cat mai multi vizitatori pe site si de optimizarea ratei de conversie.


Ce este rata de conversie?

 

Rata de conversie reprezinta numarul vizitatorilor care intra pe site si convertesc, prin efectuarea unor actiuni stabilite pe site. Aceste actiuni pot fi inscrierea la newsletter, vizitarea paginii de Contact, descarcarea unui document sau plasarea unei comenzi.

Rata de conversie este importanta deoarece cu ajutorul ei poti sa calculezi profitabilitatea magazinul tau online, sa previzionezi volumul vanzarilor sau sa depistezi nereguli de functionare ale magazinului tau. Analizarea si optimizarea ratei de conversie in combinatie cu informatiile despre vizitatorii magazinului tau online pot influenta vanzarile afacerii tale.

 

Iata cateva motive importante ca orice detinator de magazin online sa urmareasca rata de conversie:
  • Oricat de buna este rata de conversie, intotdeauna exista loc pentru mai bine
  • Optimizand rata de conversie va ajuta sa valorificati potentialii clienti care deja va viziteaza site-ul
  • Optimizand rata de conversie poti scadea cheltuielile cu publicitatea online (Adwords)
  • Optimizarea poate fi gratuita, daca e facuta de catre tine.


Unde gasesc rata de conversie?

Indiferent de platforma de comert electronic puteti gasi aceasta valoare prin intermediul serviciului oferit de Google Analytics. Asta presupunand ca acest serviciu este deja configurat in magazinul tau online.


Cum calculez rata de conversie?

Rata de conversie reprezinta numarul de vizitatori care convertesc (efectueaza o comanda), de exemplu daca ai un magazin cu 1000 de vizitatori/saptamana, din care 20 cumpara, atunci inseamna ca rata ta de conversie este de 2%. 

Ce este o rata de conversie buna pentru magazinul tau online?

O medie a ratei de conversie, in Romania, este in jur de 1-2%, in functie de domeniul afacerii tale. Avem o rata de conversie mai mare in zona de fashion, cosmetice si o rata mai mica in zona de electro-it, dar asta nu inseamna ca nu poti avea o rata de conversie mai mare pentru un magazin de electrocasnice. 


Ce alti indicatori ar trebui luati in calcul cand optimizezi rata de conversie?

Oricat de bine converteste magazinul tau online, ar trebui sa urmaresti si alti indicatori, destul de importanti, cum ar fi:   
  • Rata de respingere (Bounce rate) reprezinta procentul de vizitatori care parasesc site-ul dupa vizionarea unei singure pagini. O rata de respingere mare nu este un lucru bun, inseamna ca vizitatorii nu sunt multumiti de ce au gasit pe pagina si parasesc imediat site-ul. 
  • Rata de iesire (Exit rate) reprezinta procentul de vizitatori care parasesc site-ul dupa vizualizarea unei anumite pagini. Rata de iesire va ajuta sa stiti ultima pagina pe care vizitatorii o vad inainte sa paraseasca site-ul. O rata foarte mare pe o anumita pagina poate fi un semnal de alarma.
  • Durata medie a unei sesiuni (Average Session Duration) este o valoare de angajament care ofera o idee despre cat timp petrec vizitatorii pe site-ul tau. O valoare mica reprezinta un interes scazut pentru produsele gasite pe site.
  • Numarul de pagini/sesiune (Average Page Depth) este o valoare de angajament care va spune cat de multe pagini a vizitat un potential cumparator inainte de a parasi site-ul. Retineti ca mai multe vizualizari de pagina poate insemna o implicare mai mare dar, de asemenea, poate insemna o lipsa de claritate in mecanismul de conversie in cazul in care nici o conversie nu este prezenta.

Cum optimizez rata de conversie?


Cateva metode de optimizare pentru magazinele care sunt la inceput de drum


Analizeaza descrierea produselor

Verifica ca descrierea produselor din magazin tau online sa fie completa si pe intelesul tuturor vizitatorilor. Daca descrierea produsului nu este completa sau exacta, atunci vizitatorul nu stie daca acel produs se potriveste pentru el sau daca este ceea ce cauta.
Incearca sa prezinti partile avantajoase ale produsului, sa adaugi date tehnice si sa adaugi documente tehnice (fisa tehnica, certificat de conformitate, etc.).

Adauga poze de calitate produselor

Conform studiilor, fotografiile produselor reprezinta un factor important, atunci cand cumparatorii fac o comanda online.
Fotografiile clare si calitative ajuta cumparatorul sa vada exact ceea ce vinzi.

Crearea de bannere

Atrage atentia cumparatorilor prin crearea de bannere edificatoare pentru produsele pe care vrei sa le promovezi sau pentru promotiile in curs de desfasurare. Astfel de bannere le poti pozitiona pe pagina principala, in pagina de categorii sau chiar in pagina de produs.

Integreaza Recenzii pentru produse

Foarte multi cumparatori decid sa cumpere un produs dupa analizarea recenziilor scrise de catre alti cumparatori. Acestia urmaresc sa afle daca produsul livrat corespunde cu cel prezentat pe site sau daca cumparatorii au fost multumiti de produs. Pe baza informatiilor aflate, cumparatorii se decid daca sa comande sau nu acel produs.
In cazul in care produsele prezentate pe site nu au un sistem de recenzii, exista riscul ca cumparatorul sa paraseasca site-ul tau si sa caute produsul pe alt site.

Castiga increderea clientilor

Fiecare site de comert online are nevoie de semnale de incredere. Fara ele, va puteti astepta ca rata de conversie cat si veniturile sa aiba valori scazute. Increderea este ceea ce permite unui client pentru a ajunge de la vizitator la cumparator. Un utilizator are nevoie de incredere intr-un site, pentru a efectua o comanda. Unul din cele mai importante semnale il reprezinta datele de contact si informatiile de identificare ale firmei care opereaza magazinul online, Cu cat datele sunt mai complete (numere de tefon, adresa firmei, cod fiscal, cont bancar)  cu atat mai mult clientii au incredere in site.  Alte semnale ar mai fi sigla VISA si MasterCard, in cazul in care este integrat un procesator de plati,  diverse certificari si premii obtinute.


Tema de design

Design-ul magazinelor este un factor important in decizia de cumparare. Navigarea usoara, modalitatile multiple de filtrare cat si layout-ul clar pot influenta pozitiv experienta vizitatorilor. In zilele noastre, jumatate din vizitatori folosesc dispozitivele mobile, asadar design-ul responsive este obligatoriu pentru orice magazin online care doreste o rata de conversie buna. Temele noastre de design sunt special gandite, de catre  echipa noastra de design-eri, pe baza ultimelor tendinte in materie de experienta si navigare a utilizatorlui pentru a obtine o rata de conversie optima.

Daca esti client ContentSpeed si doresti raspunsuri la intrebari specifice despre afacerea ta, noi am fi incantati sa primesti ajutor pentru magazinul tau online, de la specialistii din cadrul firmei noastre. Daca nu, va multumesc pentru lectura si va astept si cu alte articole pe blog-ul nostru.


Comentarii (0)
Adauga un comentariu nou
 
 
Numele complet:
Email:
Comentarii:
Help Desk Software by Kayako help.contentspeed.ro/index.php?