Intrebari Frecvente: Marketing
De ce este important Google Analytics pentru online business-ul dumneavoastra?
Adaugat de Ciprian Sandu, modificat de Radu Vilceanu on 05 May 2018 09:19 PM

De ce este important Google Analytics pentru online business-ul dumneavoastra?

Google Analytics este un serviciu gratuit de analiza a datelor statistice aferente business-ului dumneavoastra. Ofera o gama variata de tool-uri de analiza, dar serveste si scopurilor legate de marketing.

Cum puteti avea acces la Google Analytics? Este suficient sa aveti o adresa valida de gmail. Cu ajutorul acesteia va puteti loga in contul de Analytics, aici: https://analytics.google.com

Odata ce ati creat contul de Google Analytics, acesta va genera un script pe care, in mod normal, il dati mai departe developer-ului pentru a-l insera in codul paginilor site-ului.

Daca magazinul dumneavoastra online este pe platforma ContentSpeed, tot ce trebuie sa faceti este sa copiati codul Univesal Analytics (UA). Acesta se gaseste in Admin -> Property Settings -> Tracking ID. Codul UA trebuie apoi introdus in modulul de administrare al site-ului, la sectiunea Useri si Setari -> Coduri de Urmarire.


De ce este important Google Analytics?

A) Aveti acces la date despre publicul tinta - O varietate de informatii despre audienta dumneavoastra va sunt puse la dispozitie de catre Google Analytics. Locatie, Varsta, Sex, Preferinte – date care sa va faciliteze luarea anumitor decizii – date care favorizeaza o comunicare propice cu publicul tinta.  Puteti stabili strategii de marketing analizand comportamentul consumatorului tinta identificand produsele care se vand cel mai bine.

B) Aveti o viziune de ansamblu asupra canalelor de comunicare – Puteti vedea care sunt canalele de comunicare cele mai valoroase pentru dumneavoastra. Care sunt canalele care aduc vizitatori – campaniile platite, search-ul organic din motoarele de cautare, social media, e-mail. Astfel veti putea vedea care sunt punctele forte si punctele slabe si veti putea lua decizii in acest sens. Pentru a avea acces la aceste date - Acquisition ->> All Traffic ->> Source/Medium

C) Aveti acces la procesul utilizatorului - Puteti vedea intreg procesul pe care-l parcurge user-ul, odata ce acesta a intrat pe site-ul dumneavoastra. Este important deoarece ajuta la imaginea de ansamblu a business-ului si in functie de procesul “mediu” al utilizatorului puteti lua decizii in ceea ce priveste imbunatatirea continua a UX (User Experience).

D) Aveti acces la rapoarte detaliate legate de business-ul dumneavoastra – Google Analytics, la sectiunea de rapoarte, are 4 categorii mari:

  • Real Time - util cand aveti oferte fulger cum ar fi Black Friday sau pentru cand doriti testarea de activare a unor sectiuni noi.
  • Audience - in care gasiti informatii despre utilizatorii siteului.
  • Acquisition - este cea mai folosita sectiune deoarece contine informatii despre toate canalele de trafic si are detaliate informatii importate din alte tooluri - Google AdWords si WebMaster Tool precum si sectiuni pentru traficul din retele de socializare
  • Conversions – util pentru site-urile de Ecommerce.

In concluzie, Google Analytics este un serviciu necesar pentru business-ul dumneavoastra. Acesta prezinta pentru fiecare sectiune un “learning hat” – acces la tutoriale video explicative. Ajuta la o varietate de aspecte si este GRATUIT!

(2 voturi)
Acest articol a fost de ajutor
Acest articol nu a fost de ajutor

Comentarii (0)
Adauga un comentariu nou
 
 
Numele complet:
Email:
Comentarii:
Help Desk Software by Kayako help.contentspeed.ro/index.php?