Comenzi
In meniul de comenzi vor fi listate toate comenzile plasate de clienti pe site. In partea de sus exista o zona de filtrare, cu ajutorul careia se pot afisa doar anumite comenzi, in functie de client, de perioada in care a fost plasata, de numar, de status sau combinatii intre aceste criterii. Tot aici sunt afisate butoane cu ajutorul carora se poate face export in format csv sau xml al intregii liste de comenzi. Daca este activa aplicatia ce permite exportul in formatul SAGA, va fi afisat si butonul care permite acest tip de export. (Detalii despre acest tip de export aici) Exportul de comenzi va contine un produs pe un rand si va afisa cantitatea produsului, pretul unitar si numele furnizorului daca acesta este setat la nivel de produs. Exista si posibilitatea de a genera in intregime o comanda in numele unui client, folosind butonul "Creeaza comanda"
Comenzile vor fi afisate in listing cu culori diferite, in functie de statusul pe care acestea il au. Statusul "Facturata" este obtinut doar prin apasarea butonului de actiune "Creeaza factura fiscala". Acest status nu este vizibil in meniul destinat schimbarii statusurilor, nu se va putea modifica o comanda in acest status decat prin generarea unei facturi. Odata ce este generata factura, comanda respectiva nu se va mai putea edita si nu i se va putea schimba statusul. Schimbarea statusului este posibila doar daca, din meniul de Facturi, factura respectiva este anulata. Toate facturile generate se vor regasi intr-o pagina separata: "Clienti / Comenzi > Facturi."
Fiecare comanda listata are afisate o serie de informatii si cateva butoane de actiuni afisate in partea dreapta, butoane cu ajutorul carora se poate:
- Editeaza comanda. Prin editarea unei comenzi se pot schimba o serie de informatii referitoare la adresa de livrare, la modalitatea de livrare sau de plata. Deasemenea se pot modifica informatii cu privire la produsele existente in comanda respectiva. Se pot adauga produse noi, discounturi sau coduri de reducere. - Schimba status. Aceasta actiune permite schimbarea statusului unei comenzi. Statusul implicit al unei comenzi plasate pe site este cel de "In curs de confimare". Daca o comanda se schimba in "Confirmat", va beneficia de doua butoane de actiune suplimentare: "Creeaza factura fiscala" si "creeaza AWB" - Vezi factura. Acest buton va afisa intr-o fereastra tip pop-up Confirmarea de comanda, pentru vizualizarea datelor clientului, a produselor comandate, a informatiilor de livrare si plata selectate de client in momentul plasarii comenzii respective. - Informatii livrare. Se vor afisa intr-un pop-up doar informatiile referitoare la adresa de livrare mentionata pe comanda respectiva. - Istorie. Se vor afisa intr-un pop-up informatiile referitoare la statusurile prin care a trecut comanda respectiva de-a lungul timpului. - Creeaza factura fiscala. Acest buton de actiune este disponibil doar pentru comenzile pentru care statusul a fost modifiocat in "Confirmat". Acest buton ofera posibilitatea transformarii confirmarii de comanda in factura fiscala, in cazul in care nu se foloseste un soft separat pentru aceasta actiune. Facturile fiscale vor fi generate cu numere consecutive (Spre deosebire de confirmarile de comanda care primesc numere generate aleator). Numarul de la care pleaca prima factura generata se stabileste prin valoarea declarata in setarea "NUMAR FACTURI" - Creeaza AWB.cest buton de actiune este disponibil doar pentru comenzile pentru care statusul a fost modifiocat in "Confirmat" Acest buton va deschide un pop-up cu un formular de completat pentru generarea awb-ului, conform cu informatiil solicitate de curierul integrat (doar cei listati in meniul dedicat livrarilor)
Flux procesare Comenzi EmagMarketplace:
Fluxul de procesare a unei comenzi provenite din EmagMarketplace este asemanator cu cel al procesarii comenzilor din platforma Content Speed. Am adus imbunatatiri in fluxul de procesare astfel incat indicatorii NPS din contul de seller , emag nu vor fi afectati.
1.Generarea facturii si uploadarea in Emag
Pentru a genera factura vom urma pasii obisnuiti , si vom folosii dupa caz fie butonul de genereaza factura fie butonul trimite in erp.
Odata generata este necesar sa salvam factura intr-un folder (sau pe desktop ) de unde o putem uploada folosind functia trimite factura.
Dupa apasarea butonului Trimite factura , o fereastra de tip pop-up va aparea , si ne va solicita sa urcam factura anterior salvata folosind butonul choose file.
Optiunea forteaza descarcarea - va activa descarcarea automata a facturii din contul de client Emag. (implicit on)
Dupa apasarea butonului trimite , factura va fi uploadata pe comanda in curs de procesare. (putem verifica acest lucru si in contul de seller emag in sectiunea documente atasate)
Daca uploadam facturile pe fiecare comanda , clientul va avea posibilitatea sa isi descarce factura direct din contul de client emag.
2.Generarea awb-ului folosind conturile de curieri disponibile in Emag
Pentru a nu afecta NPS ul contului de seller, Emag recomanda folosirea curierilor predefiniti in contul de seller , pentru aproximativ 80% din comenzile procesate. Astfel este recomandat sa folosim conturile de curieri emag.
Pentru a genera un awb folosind metodele de livrare Emag , vom folosi functia genereaza awb emag.
La apasarea butonului , o fereastra de tip pop-up ne va aduce toate metodele de livrare disponibile in contul de seller.
Dupa apasarea butonului Creeaza Awb , awb-ul generat se va regasi pe comanda in cauza in contul de marketplace. Avem posibilitatea sa vizualizam si sa printam awb-ul direct din platforma ContentSpeed.
Atentie! Dupa generarea awb-ului comanda se inchide in mod automat cu statusul FInalizata. Awb-ul generat se poate sterge doar din contul de seller , din sectiunea Logistica > Livrarile mele
Updatare Statusi comanda EmagMarketplace:
Pentru a marca o comanda ca si finalizata in emag este necesar sa ii schimbam statusul in platforma ContentSpeed si sa apasam butonul Modifica in Emag >>>
Mai jos va prezentam corespondenta statusilor intre cele 2 platforme
|