Intrebari Frecvente:
Configurare si activare modul Sameday Easybox (Lockers)
Adaugat de Adrian Grigore, modificat de Adrian Grigore on 28 September 2022 03:18 PM
Easybox-ul este o optiune must-have pentru orice magazin online si nu trebuie sa lipseasca. Conform studiilor facute de cei de la Sameday, puteti atinge o rata de conversie mai mare cu 16%.  

Pentru ca Sameday Lockers (Easybox) sa functioneze corespunzator trebuie sa ne asiguram ca avem instalata aplicatia Sameday si ca avem un cont pus la dispozitie de Sameday unde avem si optiunea de lockere activa.

Un aspect foarte important. Easybox functioneaza doar pe versiunea minima de core 3.7.7. Daca nu sunteti sigur ce versiune de core aveti instalata pe magazinul dvs, va rugam sa luati legatura cu account managerul dumneavoastra pentru detalii suplimentare. Daca folosim o versiunea inferioara, nu o sa apara, in pasul de finalizare comanda, pop-up-ul de selectie locker.
Pasii care trebuie respectati:

1. Mergem in interfata de administrate a site-ului -> Preferinte -> Setari website -> Cuvant cheie. Odata ce am ajuns in aceata sectiunea facem cautare dupa cuvantul  ENABLE_CARRIERS_PICKUP_LOCATIONS . Trebuie sa ne asiguram ca Zona (putin mai in dreapta) este selectata pe optiunea Nume. Editam setarea si adaugam valoarea 1. Apoi salvam.

2. Acest pas este optional. Trebuie mentionat faptul ca daca generam o cheie din platforma Google Developer Console si o setam in site, aceasta genereaza costuri lunare care se vor regasi in factura dvs catre Google.

Daca dorim totusi sa setam aceasta cheie si lockerele sa apara pe harta Google trebuie sa facem urmatorii pasi:
Trebuie generata key-ul de Google Mapsi si introdusa in meniul site-ului. Mergem in interfata de administrare -> Preferinte -> Setari website -> Cuvant cheie si cautam dupa CLICK_COLLECT_GOOGLE_KEY
Tutorialul de obtinere cheie Google Maps APi este disponibil aici, pe platforma noastra de help: https://help.contentspeed.ro/index.php?/Knowledgebase/Article/View/326/0/cum-se-obtine-cheia-api-pentru-google-maps

Cheia obtinuta se seteaza in platforma si o sa se observe la finalizarea comenzii, daca se alege optiunea de Easybox, ca o sa apara harta impreuna cu lockerele disponibile din zona aleasa de livrare.
Daca nu doriti sa setati cheia API si respectiv harta, va rugam sa mergeti direct catre pasul 3.

3. Daca avem deja o metoda de livrare prin Sameday (ex: Livrare prin curier Sameday), trebuie mentionat sa nu o sa functioneze in paralel cu Easybox-ul. Trebuie sa creem o noua metoda de livrare care sa utilizeze strict optiunea de Sameday Lockers. Pentru asta trebuie sa facem urmatoarele:

Trebuie setat un nou curier cu urmatoarele configuratii:
> Mergem in Setari Comerciale -> Livrari. Daca nu avem aceasta optiune cautam in Preferinte -> Livrari. Odata ce am ajuns aici creem o noua metoda de livrare. O putem numai Livrare in Easybox
> Dupa salvarea metodei de livrare de mai sus mergem pe editare metoda, tabul General si facem setarile ilustrate mai jos.




> Mergem in tabul Translatii orase curier se actualizam orasele. Nu este nici o problema daca primim o iconita cu un X rosu. Asta inseamna ca operatiunea a fost efectuata cu succes.


> in tabul Editeaza plati se seteaza OP si Plata cu card (daca este activa). Daca nu aveti plata prin card activa, ideal ar fi sa o instalati. La plata prin card se scade foarte mult riscul ca un produs sa fie returnat sau ca cineva sa renunte intre timp la comanda.
> in tabul Editeaza preturi  se seteaza cu valoarea negociata cu Sameday pentru livrarea in Easybox. Putem sa folosim o valoare identica pentru toate judetele Romaniei sau putem sa folosim valori diferite pe fiecare judet. Alegerea este a dumneavoastra.

Ne asiguram ca noua metoda de livrare este activa si este vizibila pe site pentru a fi disponibila odata cu finalizarea comenzii.


Setari suplimentare in cazul in care dorim sa trimitem doar anumite produse in lockere

In cazul in care nu avem toate produsele livrabile prin locker, avem urmatorii pasii:

Trebuie activat urmatoarele aplicatii: Tipuri produse, Restrictii produse.  Inainte de a solicita ajutorul echipei Contentspeed este necesar sa faceti dvs o verificare legat de disponibilitatea acestor sectiuni in panoul de administrare.

De mentinat aici ca aceste aplicatii nu sunt disponibile pentru toate tipurile de licente. Pentru detalii suplimentare puteti sa luati legatura cu account managerul dumneavoastra. In functie de tipul de abonament este posibil ca la un anumit moment dat sa solicitam activarea unor ore de support/implementare pentru a face setari suplimentare. Aceste ore sunt contra-cost. Estimarea de cost o veti primi in urma unei analize de catre echipa Contentspeed.


Pentru produse trebuie setate si atributele: inaltime, lungime, adancime. Aceste atribute le definim in sectiunea Management Catalog -> Atribute
De asemenea pentru fiecare produs in adminul platformei in tabul General, avem campul Tipul produsului ce va trebui creat din sectiunea Tipuri produse.

> Generarea de tip produse


> Adaugarea de atribute necesare pe produse


> adaugarea valorii de tip de produs pe produsele ce vor fi specifice functionalitatii de locker


Din meniul Restrictii produse
Adaugam metoda de livrare specifica locker cu urmatoarele setari:


Daca sunt intrebari suplimentare nu ezitati sa le trimiteti catre adresa tickets@contentspeed.ro

 

(0 voturi)
Acest articol a fost de ajutor
Acest articol nu a fost de ajutor

Comentarii (0)
Adauga un comentariu nou
 
 
Numele complet:
Email:
Comentarii:
Help Desk Software by Kayako help.contentspeed.ro/index.php?