Implementare Google Analytics 4
Adaugat de Adrian Grigore on 03 October 2022 05:37 PM |
|
In prezent platforma Contentspeed suporta integrare atat prin Universal Analytics cat si prin noul Google Analytics 4. Dispunem de data layerele necesare, by default, incluse in platforma fara sa fie nevoie de un programator pentru ca aceastea sa fie instalate. Din punct de vedere software avem nevoie de un mic plug-in care ne va usura munca foarte mult. Cu ajutorul acestuia putem sa vizualizam data layere cat si valorile care vin pe aceastea.Plug-in-ul este disponibil in Google Chrome sub denumirea de Datalayer Checker sau in Mozilla Firefox sub denumirea de Dataslayer. Ambele sunt diferite, dar ne ajuta sa atingem acelasi scop si anume identificare data layerelor. Screenshot Datalayer Checker pe browserul Chrome:
Mai sus putem observa evenimentul de productView din pagina unui produs. Screenshot din Dataslayer (Mozilla Firefox)
Dupa cum spuneam mai devreme cu ajutorul acestor doua utilitare, care se pot instala in browser, putem identifica foarte usor numele variabilelor pe care le putem seta in Google Tag Manager. Setarea evenimentelor Pentru inceput ar trebui sa legam Google Anaytics 4 de contul de Google Tag Manager pentru inregistrarea conversiilor dar si altor date pe care dorim sa le captam.. Pentru a face asta posibil creem un cont specific pentru Google Analytics 4.
Pentru a inregistra un Stream pentru site-ul dvs este necesar sa adaugam o inregistrare de tip Web. Pentru integrarea cu Google Tag Manager o sa avem nevoie de variabila Measurement ID pe care tocmai ce am creat-o mai sus.
Copiem acest ID si apoi il setam in Google Tag Manager. Mergem in Google Tag Manager si creem un nou Tag pentru integrarea Measurement ID copiat la pasul anterior. Setarile ar trebuie sa fie urmatoarele:
Pentru acest tag setam pentru a se face trigger pe toate paginile. Odata ce am setat acest id si publicam modificarea in Google Tag Manager, o sa inregistram conversii si date despre trafic.
Setarea evenimentului Add to Cart
Numele evenimentului care trebuie declarat este add_to_cart. Pentru a functiona corect trebuie sa definim mai multe variabile de tip Data Layer version 2: ecommerce.add.products.0.id ecommerce.add.products.0.name ecommerce.add.products.0.price ecommerce.add.products.0.brand
Foarte important! Trebuie retinut ca este foarte important sa setam corect numele parametrului din coloana Parameter Name. Acesti parametrii sunt definiti de Google si trebuie respectati intocmai. Mai multe informatii despre eventuri recomandate putem gasi aici: https://developers.google.com/analytics/devguides/collection/ga4/reference/events De asemenea trebuie creat un custom event unde sa se faca trigger, numele eventului in acest caz trebuie sa fie addToCart Setarea evenimentului Purchase Pentru o functionare corecta trebuie sa definim urmatoarele variabile de tip Data Layer version 2: ecommerce.currencyCode ecommerce.purchase.actionField.id ecommerce.purchase.actionField.revenue ecommerce.purchase.actionField.shipping ecommerce.purchase.actionField.tax
De asemenea trebuie creat un custom event unde sa se faca trigger, numele eventului in acest caz trebuie sa fie purchase Setarea evenimentului View item Pentru o functionare corecta trebuie sa definim urmatoarele variabile de tip Data Layer version 2: ecommerce.detail.products.brand ecommerce.detail.products.category ecommerce.detail.products.id ecommerce.detail.products.name ecommerce.detail.products.price Este posibil ca unele variabile sa fie deja definite. Nu le mai creem inca odata. Le folosim pe acestea. Verificam bine inainte de a crea unele noi. De asemenea trebuie creat un custom event unde sa se faca trigger, numele eventului in acest caz trebuie sa fie view_item . | |